محمدعلی زارعیان درباره ورزش اظهار داشت: افراد اگر اهل ورزش هستند، سعی کنند زمانی از روز را برای این کار اختصاص دهند که هوا به حد کافی گرم باشد؛ معمولاً دو تا سه ساعت بعد از ظهر گرمترین زمان روز است. به گفته وی البته به شرط آفتابی بودن هوا، طبعاً در روزهای سرد افراد می‌توانند از فضای خانه یا از سایر فضاهای سرپوشیده برای ورزش استفاده کنند. افراد اگر اهل ورزش نیستند بدانند که ورزش در این فصل ضرورت بیشتری دارد؛ البته احساسی و بدون برنامه ریزی دقیق و منظم ورزش را شروع نکنند تا به مشکلات اسکلتی عضلانی دچار نشوند، با زمان‌های کم شروع کنند و به تدریج زمان ورزش خود را افزایش دهند.

ورزش را با زمان نماز خواندن یا وعده‌های غذایی تنظیم کنید

این دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد: افراد اگر نمی‌توانند به صورت پیوسته ورزش کنند، می توانند چند نوبت در طول روز ورزش انجام کنند، مثلا ورزش را با زمان نماز خواندن یا وعده‌های غذایی تنظیم کنید. زارعیان ادامه داد: البته اگر ورزش را با وعده‌های غذایی تنظیم کنند باید قبل از وعده‌های غذا و کوتاه باشد. افراد یادشان باشد از ورزش کردن با فاصله کم از غذا جداً بپرهیزند تا دچار سوء هاضمه نشوند چرا که حرکات شدید بعد از غذا از مهمترین عوامل بروز سوء هضم هستند.

فعالیت‌های روزانه نمی‌تواند جایگزین ورزش شود

وی اضافه کرد: افراد این نکته را نیز فراموش نکنند که فعالیت‌های روزانه گرچه بهتر از کم تحرکی است ولی نمی‌تواند جایگزین ورزش شود، ورزش فعالیتی است که عمق تنفس شما و نیز تعداد نفس هایتان در یک دقیقه را افزایش دهد. این دستیار تخصصی طب سنتی بیان داشت: افراد ورزش را دست کم نگیرند چرا که همراه کردن آن با رعایت اصول حفظ سلامتی شما را از ناز طبیبان بی نیاز می‌کند و درمان بیماری‌های مختلف افراد را تسهیل می‌کند.

زیاده روی در ورزش مثل زیاده روی در هر کار دیگری باعث بیماری است

زارعیان خاطرنشان کرد: زیاده روی در ورزش مثل زیاده روی در هر کار دیگری باعث بیماری است. ورزش صحیح ورزشی است که در حین انجام آن و بعد از انجام آن احساس نشاط کنید نه اینکه رمقتان دربیاید و از خستگی توان هیچ کاری برایتان نماند (ایران اکونومیست، 24 بهمن 1394).

فایل های پیوست
نظرات

ثبت نظرات کاربران

نظر خود را وارد نمایید
* موارد ستاره دار الزامی است